söndag 1 februari 2009


Världen jag befann mig i inatt, i nattens småtimmar, timmarna i början av morgonen var helt fantastiska. Jag är min egen gudinna.

Klarvaken som jag var, var jag helt säker på att jag var en pirat.
Jag hade rest över världens alla hav, men hamnat i bråk med mitt skepps besättning. De hade låtit mig gå på plankan och ur havets vågor pånyttföddes jag och slungades upp på världens vackraste ö. Jag var en aning förvirrad och mina sönderslitna kläder skavde mot kroppen av all sand de samlat på sig i min tid i havet. Solen sken och jag travade omkring på en aning ostadiga ben. Några minuter föreföll och jag hade tankar kring svält och död, plötsligt i min hand upptäckte jag en skattkarta. Ljuset gick upp för mig och jag visste att jag snart skulle vara världens rikaste pirat.

Inga kommentarer: