onsdag 25 februari 2009

Jag har köpt världens finaste bok. Det är Leonardo Da Vincis anteckningar och skisser och jag blir helt varm bara jag tänker på den. Jag kan inte fatta att den är min. Det är nog världens inaste bok och jag är så glad. Det var efter att jag åkt långfärdsskridskor jag pallrade mig ner på den lilla bok affären. Jag hittade en bok med en massa konstverk föreställande satan från olika tidsåldrar. Den ville jag verkligen ha. Jag blev helt manisk inne i butiken, men så går jag förbi den här boken! "Leonardo Da Vincis Anteckningar" står det med stor ståtlig guldtext. Den skriker efter mig, jag släpper alla böcker jag samlat på mig i min förtjusning och börjar skaka. Hur kan det vara möjligt. Jag lånade till mig pengar så jag kunde köpa den och nu är jag så lycklig! Älskade, älskade Leonardo Da Vinci!

Jag åkte en hel mil med skridskorna idag. Det var väldigt impulsivt av mig. Jag fick ett sms påväg intill skolan att det inte skulle bli någon lektion i
dag. Jag hade tänkt skita i friluftsdagen. Men så träffar jag ett välbekant ansikte som har friluftsdagen den senare tiden. Så varför inte? Ut på isen!Fan vad det gick, jag borde tävla i VM i långfärsskridskor. Jag är skillad som bara den. Solen sken och jag kände mig som en riktigt hurt-bulle. Jag vill åka konståkningsskridskor och göra piruetter! För det kan jag, minsann! Nani-na-na-na-gladis-jag!

Inga kommentarer: