måndag 8 december 2008

Varje natt kommer en ny vetskap

Tankar och ord ur en berusad persons perspektiv:

-Vi kanske ska skriva en historia?
-Om vad?
-Det vet vi inte än.

"Om man ser igenom ett glas med sprit så ser man ihopdragen värld"

"Undrar varför jag bundit mig vid cigaretter
Gillar inte mina behov
Gillar inte att kissa
Gillar inte att bajsa
En dröm om ett ovetande samhälle
Ett samhälle med hopp
Det är därför jag röker"

"Folk sparar saker från sin barndom för alla har en unik barndom
De sparar för att kunna titta tillbaka på den men de minns inte, men de vet att den var lycklig"

"Jag når inte sladden till mobilladdaren och då kan inte vårt samtal existera
Fast det har redan existerat"

"Jag känner mitt hjärta slå mot golvet
För jag är på botten
Fast jag befinner mig på andra våningen"

"Det är prassligt på ett bildligt sätt"

"Min värld är lite oval just nu
Fast lite ranglig
Fast suddig, fast jag blundar ju också
Fast världen ser ju annorlunda ut när jag öppnar ögonen
Fast det är ju ingen värld
För jag blundar ju"


"Så vaknar jag imorgon med utsmetat smink och flätor i håret
Då hade jag tyckt att jag var fin
Men inte omvärlden
Vad betyder färg i ansiktet för människor
Överkonsumtion av alkohol
Överkonsumtion av cigaretter
Det är bara ord i mina öron"

"Jag vill inte ha känslor för andra människor
För det skapar bara problem
Problemen är en del av behoven"

"Tekniken håller på att ta över oss
Det spelar ingen roll om vi sitter avskärmad från världen
För jag tänker inte bli en del av det
Jag tänker forska fram min egen verklighet"

"Jag vill liksom skrika
Jag vill bita
Skrika
Bita
Skrika
Bita
Jag vill riva ner allt
Men det går ju inte"

"Vad händer om jag sväljer min tunga
Jag dör så kan de skära upp mig och hitta min tunga
Så kan de sälja den"

Inga kommentarer: