tisdag 14 oktober 2008

En dag

Nu ska jag äta frukost, fast klockan är 14.57. Jag har ju alltid sagt.. "Det här med tid det är ingenting för mig."
Jag ska dricka jordgubbste och rosta mackor. Det skulle vara fint att komma ut, det är så fint på himlen. Alldeles höstguldigt och sagolikt, men jag sitter inne ändå.

Jag ska nog gå på en skogspromenad, höra träden susa och hälsa på alla små skogsdjur.
Jag ska nog tillochmed bygga mig ett litet hus i skogen, där jag och min hårätande katt kan bo.
Det hade varit riktigt fint. Att bo i skogen och spela klassisk musik hela dagarna. Mitt mål med livet. Jag ska nog hyra in Laleh som fredagsunderhållning och be henne spela "Kom Tilda" om och om igen. Vi skulle nog bli riktigt bra vänner, jag och hon. Vi skulle kunna titta på stjärnorna om natten, röka en cigarett någon gång ibland och blåsa såpbubblor medans vi låter molnen segla förbi.

Inga kommentarer: