söndag 5 oktober 2008

Jag vill vara shaman

Jag har hittat så fruktansvärt vackra mästerverk som gjordes förut, en gång för längesen. Ljuden borrar sig in i huvudet och jag tror att det faktiskt kan sprängas. Ett helt nersläckt rum får färg och lyckan sprider sig i mina dammiga gardiner. Det är sån här musik som borde uppskattas, det är sån här musik som folk borde lyssna på. Så känsligt, rent och skitigt på samma gång. Det tar tag i hjärtat och det finns inget annat man kan lägga koncentrationen på. Vad gömmer sig i djungeln? Vad gömmer sig bakom drakens öga, kommer vi någonsin få veta? Jag tänker ta reda på det, förr eller senare.

De gamla vise kineserna påstod att när man först tagit sig igenom drakens öga, är då man är fullbordad som människa och redo för vetskap om det icke existerande och det under medvetandet. Jag vill vara en shaman, jag vill vara en trollkarl.

Inga kommentarer: