torsdag 5 juni 2008

Blommor av rök & 28

Min natt fylls av konstiga ljud. Blommorna fylls av rök, här sitter jag igen och röker. Sommarnatt, jag älskar dig.
Det är nu det är katternas tid. Fåglarna och fjärilarna sover inte.
Huvudvärken biter sig in i hjärnan, kan jag tänka klart?
Jag skulle gärna dansa mig igenom natten men numret 28 följer mig.
28282828282828
28
28

28
28
Flyg, fula fluga, flyg iväg.
upptäck natten i sömn och vakna imorgon.
Det är så dom flesta gör. Istället envisas jag med att hålla mig uppe ihopp om att upptäcka något nytt.
Jag kanske gör det ibland. Kanske kommer jag in på djupare tankar.
Det är så jag gillar det. Jag gillar att vara uppe på natten och vara medvetslös dagtid.

flugor fyller mitt hår, jag viftar bort. Nya fylls på och jag ger upp.
I brist på annat att skriva lämnar jag mig själv till natten då klockan oväntat slår 02.28

Inga kommentarer: