tisdag 6 maj 2008

Janis, my woman

Holy Janis Joplin.
Vilken vacker människa, hon var helt enkelt för bra för livet, vilken enorm kraft.
Varför var jag inte där den dagen 1967 och såg hennes fantastiska uppträdande i Monterey.
Jag skulle göra precis vad som helst för att gå tillbaka i tiden. Vad som helst.
Man vill nästan grina av att veta att det är 2000tal och att jag sitter och kollar på filmer.
Jävla datorer, jävla tv apparater.
Kan någon öppna dörren?
Jag svettas och får svårt att andas. Snälla, hjälp mig andas. Jag kvävs snart.
Jag måste spela tills den dagen kommer då jag kanske kan andas.

En dag ska jag åka med TransLoveAirways
till San Fransisco
Haight Ashburys gator ska jag gå upp och ner, dag och natt.

Färgglada mönster ska pryda min gång
Ett hav av blommor ska pryda mitt hår
Med ett fast tag, min mun runt magi, ska jag andas kärlek.

Inga kommentarer: