onsdag 21 maj 2008

Festival & skivor

Det blir Mellsta-campingen fem kilometer utanför borlänge.
Tält inhandlades idag och allt känns superb.
Crazy nights väntar i borlänge, det blir borlängeboogie för hela slanten.
Fest varje kväll, vackra människor. Nya bekantskaper.
Öldrickande och musik på högsta nivå. Dansandes, minglandes och borta med röken.
Just nu sitter jag här med förväntningar på högsta nivå och ingenting kan ta ner mej.

I brist på pengar gjorde jag ett akutköp på tre välplanerade skivor.
Även ett välbehövligt ciggpaket inhandlades i det oregelbundna vädret. En och en annan kaffekopp slank ner då jag mådde som bäst, vädret svek dock inte och inget skyfall av regn öste över mig. Solen var på min sida.
Jag är milsvägs från alla skivor jag vill ha men försöker köpa så ofta jag kan.
Lite surt är det att det är så litet utbud av bra musik på musikmarknaden, men letar man noga kan man hitta diamanter.
Dom mest unika skivorna (skivorna som är grund till mycket av dagens musik) måste man ju beställa över internet, dom finns inte i vanliga skivbutiker utan är utbytta med bajs-musik. Vilket är mycket dåligt, väldigt ocoolt.

Nobody has any respect.
Jag ska sitta/ligga här hela natten och lyssna på Yardbirds. Hade jag haft pengar hade jag dragit till U.K och checkat livespelningarna dom har framför sig.
De är gamla gubbar men Åh vilka legender.
Jag har inga pengar och dom är bara bakom hörnet.

Inga kommentarer: