söndag 13 april 2008

Vilken natt för en nattdröm


Nu sitter jag här, vaken och krånglig. Jag skriver med folk från dom mest underliga platser här i världen. Dom där platserna jag någon gång ska besöka med alla underliga och vackra varelser. Där dom flesta av dessa människor befinner sig är inte klockan mycket ännu. Där är natten ung och det kanske tillochmed bara är eftermiddag, kanske en solig sådan. Men vad vet jag. I mitt huvud blandas tusen elgitarrer och tusen fioler med tankar och rastlöshet. Trots kaoset finner jag lugn och vet att nattens drömmar är oförutsägbara. Vad som väntar här näst, återstår att se.

1 kommentar:

hochedestructor (Benjamin Walter) sa...

"Go and ask Alice" as Jefferson Airplane used to say !

Well, you are My "White Rabbit" Ida ! And I want to follow you everywhere !

To be with you until the end of the trip. You make me dream, you make me create, you make loving the world !